Apmierināti klienti = lielāka peļņa!

apmeklētāju apmierinātībaBieži vien tiek spriests, kas ir svarīgākais web projektā no Interneta mārketinga viedokļa. Kāds saka, ka tas ir mājas lapas dizains, cits min, ka tas ir saturs, bet es apgalvoju, ka tā ir

Apmeklētāju Apmierinātība (Customer Satisfaction)!

Jo veiksmīgāk apmierināsi apmeklētāja vajadzības, jo vairāk nopelnīsi! Nekad neuzstādi peļņas gūšanu kā galveno prioritāti! Ja prioritāte Nr.1 būs apmeklētāju apmierinātība, tad plānotā peļņa nekur nepazudīs.

Protams, klientu apmierinātība sevī iekļauj jau minētos faktorus kā mājas lapas dizains, funkcionalitāte, saturs u.c.

Jo kā zināms, tad

Nav Apmeklētāju – nav Biznesa! Nav Biznesa – nav Naudas!

Jebkurš web projekts sākas ar apmeklētāju un balstās uz apmeklētāju. Ne jau mājas lapa ienes peļņu, un ne produkts vai serviss ko pārdodat, bet tieši apmeklētājs ir tas, kas šķiras no savas naudas. Apmeklētājs maksā mājas lapas īpašniekam algu! Pat situācijā, kad ienākumi ir tikai un vienīgi no reklāmas. Tāpēc arī apmeklētājam ir jāpievērš vislielākā uzmanība.

Un tas ir pilnīgi vienalga, kas tiek darīts Interneta biznesā – piedāvāts serviss vai pārdots produkts, tieši apmeklētāja apmierinātība daudz ko izšķirs. Ir jābūt lojāliem pret saviem klientiem.

Kā tad šodien var panākt apmeklētāju apmierinātību? Tikai daži, manuprāt nozīmīgākie paņēmieni:

  1. Ļaujiet apmeklētājam veidot/līdzveidot mājas lapas saturu! Ļaujiet apmeklētājam izpausties. Tas šobrīd ir ļoti svarīgi. Statiskas mājas lapas ir vēsture. Mājas lapas, kurās lietotājam “netiek dots vārds” arī tāpat ir palikušas vēsturē. Ļaujiet komentēt rakstus, ļaujiet pašiem lietotājiem blogot, izteikt savus viedokļus, vērtējumus. Lieciet tādējādi sajust apmeklētājam, ka arī viņš var ietekmēt Jūsu biznesu!
  2. Ja projekta specifika neļauj apmeklētājam veidot saturu, tad iesaistiet apmeklētājus! Veidojiet akcijas, pasākumus, kuros apmeklētājs kaut kādā veidā līdzdarbojas. Reitingi, vērtējumi arī pieder pie šīm “opcijām”. Ja tiek pārdots produkts un vienošanās ar klientiem ļauj to darīt, tad nedrīkst aizmirst pēc kāda laika pajautāt klientiem, vai viņi ir apmierināti ar pirkumu? Vai nav kādu problēmu? Efekts būs satriecošs! Liela daļa no viņiem atgriezīsies un veiks pirkumus atkārtoti!
  3. Izmantojiet dažādas informācijas pasniegšanas metodes – vienu un to pašu informāciju var pasniegt gan teksta, gan grafiskā, gan video, gan audio formātā. Cilvēki ir dažādi un arī viņu uztvere ir dažāda. Lietu, ko viens apmeklētājs uztver ar tekstu, citam ir jāskaidro ar video palīdzību. Trešam ir nepieciešams gan teksts, gan video, gan grafisks informācijas attēlojums.
  4. Video mājas lapu apmeklētāju plūsma kopējā apjomā jau ir pārsniegusi 50% apjomu – pēc iespējas izmantojiet video savos projektos! Video pamācības, video blogi, video intervijas u.c.
  5. Ja projektā ir klientu atbalsts, tad tam ir arī jāfunkcionē. Katrs apmeklētājs ir svarīgs un nekad nevar zināt, cik daudz naudas ir zaudēts, atstājot bez uzmanības vienu vienīgu klientu. Piemēram, interneta veikala īpašniekam ir jāparūpējas par maksimālu atbalsta dienesta funkcionalitāti. Varbūt nepietiek ar online kontaktu formu, varbūt jāizveido online čats? Sarežģītu servisu gadījumā vienmēr ir jāparūpējas par FAQ – visbiežāk uzdoto jautājumu sadaļu. Un tāda sadaļa nekam nebūs derīga, ja tiks izveidota tikai ķekša pēc. Tajā ir jāsniedz patiesi izsmeļošas atbildes uz visbiežāk uzdotiem  jautājumiem – tādas atbildes, pēc kurām vairs nerodas jautājumi.
  6. Lai no apmeklētāja saņemtu, apmeklētājam ir arī jādod. Līdzīgi kā – lai pelnītu vairāk, ir jāinvestē vairāk. Radiet klientiem pievienoto vērtību! Nedomājiet, ka Interneta veikalā bezmaksas piegāde ir pievienotā vērtība, ja tādu ekstru piedāvā visi konkurenti – esiet oriģināli un piedāvājiet, piemēram, atlaižu kuponu nākamajam pirkumam.
  7. Vārds “bezmaksas” arvien pārliecinošāk iekaro Interneta pasauli – izmantojiet to pēc iespējas biežāk! Bezmaksas bonusi, bezmaksas konsultācijas, bezmaksas programmas u.c.

Ko piedāvātu Tu?

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



3 komentāri rakstam “Apmierināti klienti = lielāka peļņa!”

  1. blogers saka:

    a kā ir ar tiem noffalow backlinkiem – google viņus neņem vērē vai arī viņi ir tjipa slikti ?

  2. Aigars saka:

    tieši tā – ja ir nofollow tags pie linka, tad Google tos neņem vērā. Slikts tas ir tam, kas grib backlinku.

  3. [...] rakstīju blogā par apmeklētāju apmierinātību. Tā ir būtiskākā lieta – izveidot lietotājam draudzīgu vidi mājas lapā. Tādu vidi, kurā [...]

Ieraksti komentāru