Alexa ranks – vilšanās

alexaLai gan joprojām man ir gan Alexa toolbar, gan arī pievēršu uzmanību pašam Alexa rankam, tomēr jau pirms laba laika sapratu, ka esmu vīlies šajā Alexa rankā.

Jā, jā, es zinu, ka pasaulē nav vienas vienīgās precīzās statistikas par mājas lapu apmeklējumiem, kas vēl pie tam būtu brīvi, bezmaksas pieejama pilnīgi visiem jebkurā laikā. Tas arī nebūtu normāli, ja katrs par katru zinātu visu – noslēpumiem (ne tikai komerc-) ir jābūt. Bet tomēr, piekritīsi – vienmēr gribas bezmaksas sieru! Vai ne?

Skaidrs ir tas, ka statistikas veidošana, pamatojoties uz Alexa Toolbar lietotāju pieredzi nevar būt precīza. Taču šobrīd tieši tādā veidā Alexa veido statistikas rādītājus. Pirmkārt, šie lietotāji pārsvarā ir statistikas fani (es pat teiktu vairāk – Interneta mārketinga fani), jo nekādu lielāku vērtību šis tūlbārs nemaz nedod.

Pašā mājas lapā atrodamā informācija mums vēsta:

How are Alexa’s traffic rankings determined?

Alexa’s traffic rankings are based on the usage patterns of Alexa Toolbar users and data collected from other, diverse sources over a rolling 3 month period.

Tātad kā pirmais tiek pieminēts tieši Alexa Toolbar. Jautājums, cik liels ir tieši šī faktora īpatsvars un kas ir tie citi avoti.

Un ja svarīgākais ir tomēr Alexa Toolbar faktors, tad kāpēc gan tas būtu jālieto manai vecmāmiņai, kas arī lieto Internetu, ja tas viņai nesniedz nekādu pievienoto vērtību!?

Līdz ar to daudz maz precīza un ticama statistika veidojas par lielākajiem projektiem, kurus apmeklē un lieto lielākā daļa Interneta lietotāju, bet mazākos projektos jau sākas rupjas nobīdes.

Mana vilšanās ir pamatota uz vairāku projektu salīdzināšanu.

Tagad es Jums parādīšu trīs projektu Alexa ranks vs. Google Analytics statistika un secinājumus izdariet paši.

Projekts Nr.1

Alexa ranks – 2.221.786

analytics 3

Projekts Nr.2

Alexa ranks – 1.982.254

analytics-1

Projekts Nr.3

Alexa ranks – 2.106.411

analytics 2

Var skaidri redzēt, ka trešajā projektā lietotājiem Alexa Toolbar ir sveša lieta, savukārt pirmajā vairākiem lietotājiem ir instalēts  šis tūlbārs.

Lūk Jums arī Alexa dati. Protams, joprojām uzskatu, ka Alexa ranks arī mēdz būt noderīgs – kaut vai novērtējot, kādi apmeklētāji apmeklē lapu :)

Kāds ir Tavs viedoklis un Tava pieredze?

P.S. Atbildot uz laipno Artūra Medņa komentāru Twitterī:

arturs @webmarketing_lv tavs raksts par Alexa blogā ir smieklīgs. Piedod, bet muļķības, neesi izpētījis ko un kā Alexa īsti pēta.

Tad kā gan webmarketing.lv blogs trīs mēnešu laikā ir kļuvis par “vienu no populārākajiem” blogiem Latvijā ar Alexa ranku 471,355 (13.05. dati)?

Vai arī tiešām Latvijas TOP blogi ir tik slikti apmeklēti?

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



12 komentāri rakstam “Alexa ranks – vilšanās”

  1. Pipuks saka:

    Ir jau vēl tāda lieta, ka šie statistikas servisi pērk anonīmus datus no ISP, taču domājams, ka lielākoties tie ir ASV lietotāju dati, līdz ar to arī statistika par lapām, kuras biežāk apmeklē Eiropas/Latvijas iedzīvotāji nav tik precīza.

    Tāpat arī tuvojoties augšgalam, statistika ir diezgan precīza.

    Bija pirms kāda laika izdevība strādāt ar projektu, kura apmekletība pēc Google Analytics datiem ir tuva tam, kas ir TVNet (spriežot pēc garantētajām reklāmas ekspozīcijām dienā). Atšķirība Alexa rangā bija ~200 pozīcijas.

  2. Aigars saka:

    protams, augšgala projekti ir daudz ticamāki. Teiksim, kādi pirmie 100k. Tālāk jau var būt dažādi brīnumi.

  3. Mairis Skuja saka:

    Pietrūkst analīzes un skaidrojuma par to, kā veidojas Alexa PageRank. Ja Tu salīdzinātu GA piemēros redzamos datus ar PageRank, tad vienkāršiem mirstīgajiem būtu skaidrs žēlabu iemesls.

    Retorika: Kur problēmiņa- formulā vai datos par kopējo interneta lietotāju skaitu?

    Retorika2: Neviena statistika (sistēma) nav ideāla. Alexa var atrisināt dažus jautājumus par resursiem, kuriem ir nepieciešams noskaidrot vai nav būtiskas korelācijas starp pašu sniegtajiem vs publiski pieejamajiem apmeklējumu datiem.

  4. Spektrs saka:

    Es neesmu uz Alexa statistiku pieteikusies, bet vienu reizi netīšām sanāca uzdurties uz to, ka mūsu žurnāls ir iekš Alexa datu bāzes, manā gadījumā ne ļoti apmierina tas, ka parādās tukšs lauks un virs tā informācija par to, ka 3 mēn. laikā statistika kritusi, (par ko es tā pat zinu un tam ir savi iemesli-arhīva noņemšana) bet principā, tas ir arī viss ko tā piedāvā. Un protams, arī tas ka esi tukstošais aiz tukstošā starp seitiem.(Izsmeļoša informācija) Tā kā man no tā Alexa ne silts ne auksts.

  5. Aigars saka:

    Mairi, PageRank nav sakara ar Alexa ranku. Es arī izskaidroju, ka Alexa ranks veidojas no Alexa Toolbar lietotāju aktivitātes/pieredzes Internetā.

    Te vairak ir tāds kā secinājums, slēdziens.

    Spektrs, nu jā – padziļinātu analītiku Alexa nepiedāvā

  6. Sandis saka:

    Alexa ir taads globals cipars, pa lielam ljoti nefunkcionaals prieksh mazakiem nishuprojektiem un arpus angliskaas zonas; nezinu kaa tagad, varbut tiesham perk ISP untml, bet nu paris gadus, kada 2004./2005 alexa bija diezgan toolbaarsisks radiijums un parsvarainterneta marketrietu vidu;

  7. Dainis saka:

    Alexa tiešām neatspoguļo tikai un vienīgi toolbar lietotāju datus, tā izmanto gan ISP, gan arī dažu analītikas sistēmu datus + vēl citi nezināmi datu ieguves avoti. Lielas izmaiņas Alexa rank izmaiņās tika veiktas brīdī, kad to precizitātē apsteidza Quantcast (arī pēc paša pieredzes varu teikt, ka Quantcast mērījumi US tirgū ir krietni precīzāki kā Alexa).

    Otra lieta – šie mērījumi LV tirgum nav īsti korekti, jo pārsvarā tie tiek vākti pēc US tirgus tendencēm, turklāt loģiski, ka projektiem ar dažu tūkstošu apmeklējumiem viņi var būt absolūti neprecīzi, jo Alexa rāda tikai vispārējus trendus, nevis akurātus datus.

    Piemēram, ja man LV projektam būtu 1000 apmeklējumi mēnesī, bet 20% nāks no US, tad varu derēt, ka mans Alexa ranks viņam būs krietni vien augstāks par daudz populārākiem projektiem ar izteiktu lokālo apmeklējumu.

  8. Mairis Skuja saka:

    Aigar, yaiiiii….

    Nav ko man rakstīt komentārus uz dienas beigām :) Page Rank -> lasi Alexa Rank.
    Viss pārējais… lielos vilcienos piekrītu.

    LV resursu analīzei Alexa statistika der, vulgāri izsakties, tik pat daudz cik beletdejotājai Nike running sporta kurpes.

    Tikai der atcerēties, ka reizēm “slikta statistika” der labāk kā “nekāda” statistika.

  9. Aigars saka:

    Daini, nav nevienā no manis uzrādītajiem projektiem USA apmeklētāju un vienalga Alexa ranks atšķiras dramatiski.

    Šajā rakstā saprotamu iemeslu dēļ neieliku webmarketing.lv Analytics datus, taču tas vien, ka webmarketing.lv šobrīd Alexa rankā atrodas 471.355 vietā (nav šeit USA apmeklētāju…), bet citi LV blogi pārsvarā nav tik augstu, arī liecina, ka tas nav normāli.

    Pie tam es zinu noteikti, kāpēc tas tā ir – vienkārši no visiem maniem projektiem tieši webmarketing.lv lietotāju vidū ir visvairāk Alexa toolbar lietotāju.

    Un atkal secinājums – Alexa Toolbar ir liels/lielākais īpatsvars ranka izveidē.

    Mairi, piekrītu – gala slēdziens, tam pašam LV tirgum, maziem projektiem galīgi nederīgs ranks.

  10. Sandis saka:

    Man shodien jokains garastavoklis – sadosimies rokaas un domasim gaishas domas:)

  11. M saka:

    Toolbars dod ļoti lielu daļu no alexa rank, neesmu lqsījis kā tieši viņi to rēķina, bet praksē ir izmēģināts. Tā kā starp vidējiem LV lietotājiem tāds toolbar nav diez ko izplatīts, tādām nelielām latvijas lapām pāris regulāri lietotāji ar toolbar var dot ļoti lielas izmaiņas. Es uzinstalēju toolbar uz 3 saviem datoriem un paprasīju vēl vienam lietotājam lai uzliek, un lapas ranks ir:
    1 month avg 272,087
    3 month change -1,409,077

    “webmarketing.lv šobrīd Alexa rankā atrodas 471.355 vietā” – es pat domāju, ka šim blogam it kā vajadzētu uzlekt vēl augstāk, jo te tomēr apgrozās cilvēki, kuriem varētu būt toolbars.

  12. Aigars saka:

    tieši tāds zemteksts arī bija šim rakstam. Alexa ranku uzdzīt ir elementāri – panāc to, ka lasītājiem ir Alexa toolbar un Tavas pozīcijas ir ievērojami pacēlušās.

    Gan M, gan mana pieredze, gan citu stāstītais liecina tieši par to. Un ir skaidrs, ka tie citi resursi neatstāj ne tuvu tik lielu iespaidu kā Toolbar.

Ieraksti komentāru