Affiliate Programmas – Zvaigznes

izaugsmeIr skaidrs, ka affiliate censonis, kurš ir pietiekoši labi satrenējies mārketinga zinības un apguvis savu nišu līdz maksimumam, mēģina no projekta izspiest pēc iespējas vairāk.

Affiliate Programmas – Zvaigznes

Projekta gaitā, agri vai vēlu parādās, kā es saucu, programmas zvaigznes, ar kurām ir vērts strādāt cītīgāk, izvirzīt tās sava projekta priekšplānā.

Kā noteikt šīs zvaigznes? Protams, visam pāri stāv produkta/pakalpojuma kvalitāte. Par programmu – zvaigzni nevar kļūt affiliate programma, kurai ir fantastiska komisijas maksa, bet ir “nekāds” produkts. Tieši tāpat kā nevar būt ideāls produkts, bet ļoti neizdevīga komisijas maksa. Tāpēc īpaši uzmanīgi jāizpēta afiliate programmu nosacījumi.

Kas ir mans galvenais kritērijs?

Man ir svarīgi saprast, vai gadījuma, ja es konkrēto produktu promotēšu vairāk, tad man būs no tā papildus vērtība? Ja jā, tad kāda?

Teiksim, man ir konkrētā nišā 5 affiliate programmas. Vienu programmu es varētu izveidot par galveno projektā, nišā, taču tādā gadījumā man ir svarīgi, kāda papildus vērtība man no tā būs?

Un tas, kas man patīk visvairāk, ir daudzlīmeņu affiliate komisijas maksas. Tas nozīmē, programmā ir nosacījums, ja Tu pārdod X lielu skaitu, tad Tev komisijas maksa ir normālā, ja Y skaitu, tad lielāka, ja Z skaitu, tad vēl lielāka.

Piemērs

Ir divas vienādas programmas A un B. Ar vienādiem nosacījumiem, taču atšķirīgu komisijas maksas politiku. Programmā A ir noteikta nemainīga komisijas maksa, programmā B – trīs līmeņi, jo vairāk pārdošanu, jo lielāka komisijas maksa. Un tagad es ļoti uzskatāmi parādīšu, cik liela var būt atšķirība.

Pieņemsim, abās programmās sākotnējās komisijas maksas ir 20 £. Programmā A šī komisijas maksa ir jebkuram skaitam saģenerēto pārdošanu, taču programmā B sākotnējā komisijas maksa ir tikai pirmajām 8 pārdošanām. 9 līdz 27 pārdošana tiek novērtēta ar 25 £, bet 28-tā un tālāk pat ar 40 £ lielu komisiju.

Abās programmās mēneša laikā es varu saģenerēt 56 pārdošanas.

Programmā A mana peļņa pēc mēneša būtu 56 x 20 £ = 1120 £.

Programmā B par tādu pašu pārdošanu skaitu komisiju aprēķins ir sekojošā attēlā.

affiliate komisijas maksa

Tātad, kopējie ienākumi ir par 675 £lielāki, kas ir ļoti ievērojama starpība pie šāda pārdošanas daudzuma.

Tātad, šķietami vienādas programmas manās acīs ir pilnīgi atšķirīgas tikai dēļ komisijas maksu politikas. Programmu B es varu ar pilnu pārliecību izveidot par vienu no savām programmām – zvaigznēm, uz kuru likt lielāku uzsvaru.

Cik var būt šādas programmas zvaigznes viena projekta ietvaros? Pieredze rāda, ka ne vairāk par trim. Lai arī ar cik programmām Tu viena konkrēta projekta ietvaros nedarbotos, vēlams neveidot vairāk par trim šādām programmām – zvaigznēm.

Kā strādāt ar programmām – zvaigznēm

Regulāri jāseko šo programmu produktu/pakalpojumu attīstībai, izmaiņām, jaunumiem, jāinformē par tiem apmeklētājus pēc iespējas vairāk. Sevišķi svarīgi strādāt ar šīm programmām email mārketinga aktivitātēs. Papildus tam, ka var veidot speciālos piedāvājumus saviem meillistes dalībniekiem saistībā ar šīm programmām, var arī pat izveidot statisku parakstu/reklāmu/saites, kas promotē šīs konkrētas programmas.

Mājas lapā jādara viss, lai jebkuram apmeklētājam būtu skaidrs, kas ir labākie, TOP piedāvājumi no visiem Tavā mājas lapā redzamajiem. Tie var būt papildus raksti, baneri, saites ar aicinājumu uz rīcību utt. Tieši tāpat tiek darīts arī klasiskajā biznesā, ir produkti – zvaigznes, kas nes lielāko peļņu no pārdošanas, tāpēc uzņēmēji ar tiem strādā pastiprināti, izceļ tos.

Kāpēc affiliate programmas īpašniekam ir izdevīgi veidot vairāklīmeņu komisijas maksas?

Īpaši izdevīgi tas ir kompānijām, kas skatās uz klientu, arī affiliate partneri kā ilgtermiņa sadarbības iespēju. Citā gadījumā tā ir izdevīga taktika, ja kompānijai ir svarīgs klientu daudzums, apjoms. Neapšaubāmi, šāda programma ar daudzlīmeņu komisijas maksu piesaistīs nopietnākus affiliate darboņus. Tādus, kuriem ir savas meillistes, mājas lapas ar lojāliem apmeklētajiem vai milzīgu apmeklētāju plūsmu. Zinot to, ka lielākā daļa peļņas būs no trešā līmeņa pārdošanām (skatīt attēlu augstāk), tad affiliate mārketieris centīsies pēc iespējas ātrāk sasniegt šo līmeni, pirmos divus uztverot kā tikai “nelielu ieskrējienu”.

Tātad šis faktors arī varētu būt starp tiem, kas jāizvērtē pirms pieteikšanās kādā affiliate programmā. Protams, ja vien ambīcijas un mērķi ir atbilstošie.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



4 komentāri rakstam “Affiliate Programmas – Zvaigznes”

  1. John Birch saka:

    Ļoti noderīgs raksts, jo es parasti zvaigznes izlasu pēc tā cik daudz cilvēki šīs preces/pakalpojums meklē un tad attiecīgi veidoju sarakstu un optimizēju taisu ņemot populārāko un tad uz leju.

    Un kā Tev pašam iet ar promotēšanu? Mēnesī tas ir $$$? $$$$? Vai vairāk?

  2. […] This post was mentioned on Twitter by Edgars, Kas jauns blogos?. Kas jauns blogos? said: Affiliate Programmas – Zvaigznes http://bit.ly/760FNp […]

  3. Aigars saka:

    Tas vairāk vai mazāk ir atkarīgs no nišas īpatnības un daudziem citiem faktoriem, bet bieži ir ta, ka tieši uz zvaigznēm arī viss turas ;)

  4. Aigars saka:

    starp citu, arī Lattelecom affiliate censoņiem iesaku turēties pie šīs pašas stratēģijas. No visām LTC pakām ir jāizvēlas TOP3, pie kurām strādāt īpašu uzmanīgi, vairāk veidot linkus uz šo lapu pirmspārdošanas landing page, vairāk runāt par šiem produktiem utt. ;) nopietni iesaku!

Ieraksti komentāru