Affiliate Nišas Izpēte [7/20]

Viena no rupjākajām affiliate mārketinga censoņu kļūdām ir tā, ka pirms darbības uzsākšanas konkrētā nišā, tā netiek izpētīta vai arī tas tiek darīts pārāk pavirši. Tā rezultātā visai bieži vēlāk nākas nožēlot pat to faktu, ka vispār ir kaut kas uzsākts.

Nišas izpēte

Tas ir svarīgākais sagatavošanās darbs. Nišas izpēte sevī iekļauj trīs galvenos virzienus:

  • mērķauditorijas noteikšana un tās uzrunas labāko formu, paņēmienu izvirzīšana
  • atslēgvārdu izpēte
  • nišas konkurentu izpēte

Mērķauditorija

Katram no mums ir savas stiprās un vājās puses. Un katram no mums tās ir jāapzinās. Affiliate mārketingā tas izpaužas tajā, kādas darbības vienam vai otram cilvēkam padodas vislabāk. Kāds varbūt ir video vai audio mārketinga guru, citam atkal labāk padodas teksta satura radīšana. Kāds vairāk strādā ar Google dabiskās apmeklētāju plūsmas piesaisti (SEO), citam savukārt vieglāk izdodas PPC mārketings utt.

Tas viss ir svarīgi brīdī, kad Tu nosaki affiliate nišas, kurā vēlies darboties, mērķauditoriju. Kādi ir šie cilvēki, ko viņi dara, ko ēd, kā uzvedas, vai viņi ir sievietes vai vīrieši, cilvēki kustībā vai mājsaimnieces, kas pārsvarā uzturas mājās, veci vai jauni, slimi vai veseli, tievi vai resni u.tmldz. Tas viss un daudz kas cits savukārt ietekmē, kādus rīkus izmanto šī mērķauditorija. Vai viņi informāciju vairāk meklē Google meklētājā vai arī vieglāk šo mērķauditoriju būs uzrunāt specializētos portālos. Varbūt pat vispār jāietekmē nevis viņus pašus, bet gan viņu ģimenes locekļus!

Ja tie ir cilvēki, kas vairāk par lasīšanu ciena video skatīšanos, tad tas ir jāņem vērā satura radīšanā. Ja tie ir cilvēki ar mākslinieka dvēseli, kuru uzticību var ietekmēt katrs mājas lapas dizaina sīkums, tad arī tas ir jāņem vērā.

Šādā mērķauditorijas izpētes darbā maksimāli daudz jāizvirza šādi “ja, tad”. Jo vairāk tas tiks paveikts, jo vieglāk būs izvēlēties pareizāko, īstāko konkrētās mērķauditorijas uzrunas formu.

Atslēgvārdi

Lai arī sociālie tīkli ir attīstījušies un arī turpina to darīt ļoti strauji, tomēr vēl joprojām piesaistīt “pirkt gatavu” apmeklētāju ir daudz vieglāk un lētāk ar citiem paņēmieniem. Galvenais ir Google sniegtās iespējas – dabiskā (SEO) un pirktā (PPC) apmeklētāju plūsmas. Un SEO/PPC nav iedomājams bez atslēgvārda. No atslēgvārda viss sākas un uz tā viss balstās.

Atslēgvārdu izpēte parādīs, cik liels ir Google apmeklētāju plūsmas potenciāls konkrētā nišā. Vai, piemēram, ir vērts nopietni attīstīt dabiskās plūsmas piesaisti? Varbūt labāk koncentrēties tikai uz apmeklētāju plūsmu no Adwords reklāmas kampaņas?

Nišas konkurenti

Konkurentu izpēte manā skatījumā sniedz šādas svarīgas atziņas:

  • kas tiek darīts nišas svarīgākos projektos un ko var izdarīt vēl savādāk=labāk (ko es gribētu redzēt savādāk kā potenciālais klients, to arī iekļauj savā nākotnes projektā). Uz konkurentiem centies skatīties galvenokārt no “apmeklētāju viedokļa” un tad vienmēr atradīsi daudz trūkumu
  • kādi paņēmieni tiek izmantoti mērķauditorijas piesaistē un, svarīgākais, kādus paņēmienus izmanto līderi. Ar dažādu rīku palīdzību ir salīdzinoši viegli uzzināt, ar kādu kanālu palīdzību tiek piesaistīta mērķauditorijas lielākā daļa konkrētiem interneta projektiem
  • visbeidzot konkurentu izpētes rezultāti ir Tava projekta biznesa plāna liela daļa. Izpēte Tev skaidri parādīs kas un cik lielā mērā ir jāizdara (nedaudz vairāk nekā ir izdarījuši konkurenti), lai Tu būtu attiecīgās nišas līderis. Viss tālākais jau ir atkarīgs tikai un vienīgi no ieguldītiem resursiem. Affiliate mārketingā tas ir galvenokārt darba resurss.

Ir skaidrs, ka startēt affiliate mārketingā bez izpētes ir tas pats kas pirkt kaķi maisā. Tas it kā ir banāli un pašsaprotami, tomēr daudzi jo daudzi pieļauj šo kļūdu. Rezultātā izveidojas situācija, kad ir pārvērtēti paša spēki un kompetence. Tas liek padoties un uzsākt kaut ko citu. Tas ir arī viens no iemesliem, kāpēc vairāk nekā 80% affiliate projektu ir neveiksmīgi.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



7 komentāri rakstam “Affiliate Nišas Izpēte [7/20]”

  1. gajputns saka:

    nav pagaidām sakara bijis ar affiliate, bet tā nu sanācis, ka mājaslapa http://tekstiteatrim.wordpress.com/ ir ar patiešām unikālu saturu (priekš Latvijas) . Apmeklējums gan pagaidām ir tikai vidēji virs 1000 mēnesī, bet tam ir tendence pieaugt. Jo mājaslpa jau ir knapi 6 mēnešus :) un saturs it tikai pieaudzis… Un tie linki, kas tur tagad ir, ir tā tikai. Turklāt ja runa ir par tiem linkiem latviski, tad diezi vai viņi piedāvā affiliate programmas… Bet satura dēļ tiem tur jābūt.

  2. Aigars saka:

    es neesmu pilnīgi drošs, bet iesaku apskatīties wordpress.com noteikumus, lai saprastu vai nav ierobežojumi affiliate linku lietošanai.

  3. gajputns saka:

    Jā, wordpress neļauj lietot gan. Tajā wordpressā kas par brīvu. Bet tur rakstīts: “You can run any ads you’d like if you manage your own WordPress installation.”, un šai gadījumā par to jau ir jāmaksā.
    Kā ir citos blogveidīgajās lapās- varbūt kādam ir konkrēta pieredze?

  4. Aigars saka:

    nē, gajputns, “your own WordPress installation” nozīmē bezmaksas versiju WordPress.org, kas ir pavisam kas cits nekā WordPress.com

  5. gajputns saka:

    esmu “blondīne” šajās lietās… :) Papētīšu, palasīšu par to worpress.org.. Bet lai vai kā- vai tad tā var būt, ka kāds gatavs dot kautko par brīvu un vēl lai citi uz viņa rēķina piepelnās (?)Nevar taču tā būt…

  6. Aigars saka:

    Tici man, WordPress.org labi nopelna ar citām iespējām, lai mierīgu sirdi ļautu Tev izmantot viņu servisu bez maksas kā vien Tev ienāk prātā.

  7. Kairii saka:

    Clearly it’s all the best people in the world, then.I once found myself in the very southeast of Berlin, when a friend turned to me and sanil#8220;apparedt&y they have one of the world’s most beautiful tram rides down here!”Well, how do you think we spent the rest of the day?

Ieraksti komentāru