Affiliate Mārketinga Veidi, Tipi [3/20]

Affiliate mārketings gan no uzņēmumu, gan partneru puses var tikt realizēts dažādos veidos, katrai konkrētai nišai un situācijai atbilstošā veidā.

Partneru affiliate darbību veidi

Partneri savas aktivitātes var izvērst vairākos atšķirīgos veidos:

  • affiliate mārketings bez savas mājas lapas

Šajā gadījumā censonis virza produktus/pakalpojumus bez savas mājas lapas. Tas nozīmē, ka partneris savu affiliate saiti izvieto dažādos trešo pušu resursos, kā sludinājumu portāli, sociālie tīkli, dažādu resursu komentāri, programmas, vidžeti. Šeit var arī pieskaitīt offline aktivitātes – tiešā pārdošana, telemārketings utt.

Mana pārliecība, ka šādā veidā affiliate māketieris sasniedz sliktāku gala rezultātu, jo ir lielākas grūtības ar precīzas mērķauditorijas sasniegšanu. Kopējais uzrunātās auditorijas daudzums var būt arī lielāks, taču atdeve stipri mazāka. Parasti šādu metodi izmanto affiliate mārketieri-iesācēji un visi pēc zināma laika saprot, ka tā nav labākā metode.

  • affiliate mārketings ar savu mājas lapu

Ar savu mājas lapu, ja tā ir kvalitatīvi un mērķauditorijas interesēm atbilstoši veidota, censonis var sasniegt krietni vien labāku atdevi. Gluži vienkārši vairāk un precīzāk tiek uzrunāta mērķauditorija. Ja mājas lapa ir par konkrēto tēmu, tad no meklētējiem nāks tikai tie cilvēki, kas interesējas par attiecīgo tēmu. Sociālos tīklos Tev sekos tikai tie cilvēki, kam interesē Tevis pārstāvētā tēma utt.

Ir veikti dažādi pētījumi par to, kā labāk affiliate mārketingā sasniegt rezultātu, tomēr lielākā daļa no tiem liecina par to, ka ar savu mājas lapu var sasniegt lielāku atdevi, pat līdz 3 reizes labāk atdevi nekā bez savas mājas lapas.

Affiliate mājas lapas

Šeit gan vēl var izdalīt divus mājas lapu apakšveidus:

  • mājas lapa kā produktu nolaišanās lapas

Šāda veida mājas lapas parasti ir tikai 1-3 lapu lielas, tās izveidotas tikai ar tādu nolūku, lai atnākušo apmeklētāju “uzsildītu” pirms produkta/pakalpojuma iegādes.

Jāsaka, ka šada tipa lapas bija/ir ļoti populāras affiliate mārketingā, taču pēdējās Google darbības pamazām liek no to izmantošanas atteikties. Pats galvenais iemesls ir tas, ka Google AdWords šīs nolaišanās lapas agri vai vēlu soda ar zemu Quality Score, kas ir vitali svarīgs moments AdWords kampaņas veiksmēs.

Tomēr vēl joprojām daudzi izmanto šāda tipa lapas, lai piesaistītu tām auditoriju no citiem resursiem – forumiem, sociāliem tīkliem utt.

  • ar saturu bagātīgas mājas lapas

Šis jau ir ideāla affiliate mārketinga risinājums – ar saturu bagātīgs web resurss par konkrēto nišas tēmu. Vienkāršākā gadījumā tas ir blogs ar regulāriem rakstiem, advancētākie risinājumi sniedzas līdz pat plašiem portāliem, kas ietver sevī gan lietotāju komūnu, gan izklaides, informācijas ieguves un daudzas citas iespējas.

Protams, ka ar saturu bagātīgiem resursiem ir lielāks potenciāls, jo, apmierinot lietotāju vajadzības, tiek radīta lielāka uzticība, kas rezultātā pārvēršas daudz augstākā konversijā (apmeklējumu un pārdošanu skaita attiecība).

Affiliate mārketinga tipi

Es pats esmu izdalījis arī divus affiliate mārketinga darbības tipus:

  • uz apmeklētāju plūsmu virzīts affiliate mārketings

Darbojas nišās, kurās parasti tiek veikts tikai viens pirkums. Piemēram, sadzīves tehniku cilvēks savā dzīvē parasti bieži neiegādājas, vien dažas reizes, tāpēc nav jēgas strādāt uz šāda apmeklētāja lojalitāti (cita lieta, saistītie produkti, bet tā ir pavisam cita tēma).

Vai arī vienkārši afilliate mārketieris izvēlas uzrunāt pēc iespējas vairāk mērķauditorijas, nedomājot par tās lojalitāti. Jebkurā nišā.

  • uz apmeklētāju lojalitāti virzīts affiliate mārketings

Derīgs nišās, kurās tiek veikti bieži atkārtoti pirkumi. Piemēram, grāmatas, mūzikas ieraksti, spēles, apģērbs u.c. Šajās nišās ir vērts strādāt uz vienreiz uz mājas lapu atnākušā apmeklētāja lojalitāti (e-pasta mārketings kā viens no instrumentiem), lai būtu iespēja pacelt peļņas uz vienu apmeklētāju rādītāju.

Uzņēmumu affiliate mārketings

Ja runājam par uzņēmumiem, tad ir četras galvenās iespējas, kā tie var realizēt affiliate mārketingu:

  • paša uzņēmuma vadīta atsevišķa affiliate programma

Šajā gadījumā uzņēmumam jārēķinās ar to, ka ir nepieciešams programmas vadītājs, menedžeris ar pieredzi vai vismaz dziļu izpratni affiliate mārketingā. Veiksmīgas affiliate programmas realizācijā liela loma ir tam, cik dziļi uzņēmums var izprast affiliate partnera domāšanu.

Jāprot piesaistīt, ieinteresēt gan top mārketierus, kas veidos lielāko daļu no apgrozījuma, gan visus citus interesentus, jāizstrādā profesionāli mārketinga rīki, jāsniedz pilnvērtīgs atbalsts un attiecīgi jāstrādā programmas pilnveidošanas, attīstības virzienā. Ne visi to var pavilkt un ne visiem izdodas piesaistīt spēcīgus profesionāļus.

  • atsevišķa affiliate programma, kas tiek izdota vadīšanai kā ārpakalpojums

Šis ir risinājums gadījumiem, kad uzņēmumam nav iespējas veikt iepriekšminētos uzdevumus, kā arī nav iespējas piesaistīt atbilstošu profesionāli. Tādā gadījumā affiliate programmas vadību var uzticēt kādam uzņēmumam kā ārpakalpojumu jeb “outsorsēt”.

Mīnuss šādai pieejai varētu būt tikai ārpakalpojuma sniedzējkompānijas [ne]kompetence attiecīgajā nišā.

  • dalība affiliate tīklā

Vienkāršākais risinājums ir savu affiliate programmu realizēt affiliate tīklā, t.i. pievienoties jau gatavai platformai, kas uzņēmumam par starpniecības maksu uzreiz nodrošina:

  1. affiliate programmas reklāmu
  2. strādātgatavus affiliate partnerus
  3. affiliate sistēmu, reklāmas materiālu uzturēšanas vidi, atskaišu moduli, apmaksas risinājumu u.c.

Liels pluss affiliate tīkliem ir tāds, ka tie bauda lielāku uzticību no partneru puses (kā nekā sadarbībā iesaistīta trešā puse, kas arī ir ieinteresēta pēc iespējas vairāk pārdošanās).

Pie tam praktiski visi affiliate mārketieri-iesācēji savus labāko programmu meklējumus uzsāk tieši ar affiliate tīklos esošo piedāvājumu izpēti.

  • affiliate programmas dublēšana – atsevišķa programma & dalība affiliate tīklā

Advancētākais risinājums ir programmu dublēšana – paralēli tiek realizētas gan atsevišķa uz savas platformas uzturēta affiliate programma, gan arī affiliate tīklā pieejamā.

Šādā gadījumā uzņēmums laika gaitā var novērtēt visu plusus un mīnusus kā vienam, tā otram modelim un lemt par prioritātēm nākotnē.

Nākošnedēļ – affiliate mārketinga informācijas resursi.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



2 komentāri rakstam “Affiliate Mārketinga Veidi, Tipi [3/20]”

  1. Ga4a saka:

    Nu piesiešos Aigar. citāts: “Šāda veida mājas lapas parasti ir tikai 1-3 lapu lielas”, es ieteiktu lietot vārdu vietnes, jo meklēšanas dzinēji indeksē lapas, nevis vietnes, tā būtu pareizāk?):):):)::) Bet raksts ļoti labs un es domāju ka jau tuvākajā nākotnē arī Latvijā tiks veidoti affiliate mārketinga kursi un semināri, palielinot cilvēku informētību un veicot izglītošanas darbu:)

  2. Aigars saka:

    jap, labs precizējums ;)

Ieraksti komentāru