Affiliate marketing mājas lapas semantiskais kodols

Ne tikai Affiliate mārketingā, bet arī kopumā Interneta mājas lapu uzbūvē nozīmīgs plānošanas posms (raugoties no SEO perspektīvas) ir projekta semantiskā kodola izveide. Vienkāršiem vārdiem runājot, shēmas sagatavošana, kurā redzams, kā mājas lapā tiks izvietoti atslēgvārdi.

Taču affiliate mārketingā šāda semantiskā kodola izveide būs noderīga ne tikai mājas lapas izveidei, bet arī gadījumiem, kad darbība tiks veikta bez mājas lapas. Tas palīdz saprast savus galvenos atslēgvārdus, to konkurenci un efektivitāti.

Šādu kodolu var izveidot kaut vai vecajā labajā “ekselī” vai “vordā”, sazīmējot tabulas.

semantiskais_kodols

Jāsāk ar to, ka aptuveni 3-4 galvenie atslēgvārdi ir jāsarindo galveno pamatatslēgvārdu grupā, kas tiks lietoti mājas lapas galvenajā lapā un 2.līmeņa lapās (tādās lapās, līdz kurām var nokļūt ar viena klikšķa palīdzību, piemēram, atsevišķa kategorija).

Sekundāro atslēgvārdu grupu (arī vārdu salikumus galvenais astlēgvārds + saistīts vārds) jāplāno lietošanai 2.līmeņa lapās.

3.līmeņa lapās būs jālieto atslēgvārdu frāzes, kas sastāv no diviem, trim vai vairāk vārdiem.

Nu un ja ir tāda nepieciešamība un atslēgvārdu daudzums, tad 4.līmeņa lapām jāieplāno visi citi atslēgvārdi. Ideālā gadījumā reti meklējami, bet ar mazu konkurenci.

Tas, kas ir jāatceras, veidojot semantisko kodolu – atslēgvārdi ir jāplāno tā, lai saistītie atslēgvārdi pastiprina galvenos. Teiksim, galvenajā lapā ir atslēgvārds apdrošināšana, 2.līmeņa lapā (X kategorijā) ir, piemēram, obligātā apdrošināšana, bet 3.līmeņa lapā (X kategorijas XY apakškategorijā) dominē atslēgvārds valsts obligātā veselības apdrošināšana. Šajā gadījumā, katrs zemāk esošais atslēgvārds pastiprina augstāk esošo, galveno atslēgvārdu apdrošināšana.

Veidojot SEO draudzīgu Affiliate mārketinga mājas lapu/blogu ir ļoti svarīgi pareizi izveidot kategorijas – tām visām ir jābūt saistītām. Tikai tad varēs cerēt uz panākumiem meklētāju rezultātu lapās pie spēcīgas konkurences.

Es pats, veidojot šādu semantisko kodolu, vienmēr aiz katra atslēgvārda iekavās ierakstu arī KEI (keyword effectiveness index). KEI tiek aprēķināts sekojoši:

KEI = (DS^2/C) = (DS/C * DS), kur

DS – meklējumu skaits dienā

C – atslēgvārda konkurence (Results iekš meklētāja rezultātiem uz attiecīgu atslēgvārdu)

Attiecīgi pasaules mērogā rezultāts izsaka sekojošo:

  • KEI = < 0.001 = Slikts atslēgvārds
  • KEI = 0.001-0.010 = Labs atslēgvārds
  • KEI = 0.010-0.100+ = Ļoti labs atslēgvārds

Latvijas līmenim šis atbilžu dalījums īsti nederēs, jo lokālie rezultāti maz atšķiras no globāliem, taču meklējumu skaits ir ievērojami mazāks. Rezultātā KEI būs ļoti niecīgs, pat mazāks par 0.0001, taču joprojām Latvijas mērogiem tas būs labs atslēgvārds.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



5 komentāri rakstam “Affiliate marketing mājas lapas semantiskais kodols”

  1. Ivars saka:

    Jā visam saitā jābūt savstarpēji saistītam(ar doto tēmu, produktu ko izplati, kontekstu utt), tad arī SEO panākumi neizpaliks(protams vispirms izdarot visa rūpīgu analīzi keywordu utt) Bet šī tabula man patīk, noderīga inf.

  2. Aigars saka:

    es vispār uzskatu, ka šis ir pats vērtīgākais raksts pēdējā laikā, bet tikai tagad pirmais komentārs :)) laikam visi zina analīzes nepieciešamību – tas priecē ;)

  3. Ivars saka:

    Jā tas tiešām:) Vai arī nekomentēja, jo neko nesaprata:D Man tavs blogs Aigar ļoti palīdz pilnveidot zināšanas. Vienkārši Respect ;)

  4. [...] visrakstā jālieto atslēgvārdi. Te nu palīgā ir jāņem izstrādātais mājas lapas semantiskais kodols. Vienā lapā ir vēlams koncentrēties uz vienu atslēgvārdu, bet nekādā gadījumā vairāk par [...]

  5. [...] par kādu tēmu ir konkrētā lapa. Tas ir arī saistīts ar iepriekš skatīto tēmu “Semantiskais kodols“, kurā runājām, ka 2., 3.līmeņa kategoriju lapas var pozitīvi ietekmēt augstākā [...]

Ieraksti komentāru