Affiliate marketing – atslēgvārdu izpēte (keyword research)

keywordsAffiliate marketing darbības otrs posms ir atslēgvārdu (keywords) izpētes process. Tas ir ļoti svarīgs darbs, kas ir jāpaveic, jo no izvēlētajiem atslēgvārdiem (keywords) ir atkarīga visa turpmākā darbība. Labāk ir nedēļu veikt izpēti un pēc tam vairākus mēnešus, gadus uz šiem izpētes rezultātiem strādāt nekā bez izpētes uzsākt pilnīgi nelietderīgu darbību.

Kā tad veikt atslēgvārdu analīzi? Pēc konkrētā produkta vai pakalpojuma izvēles, ir jādodas uz kādu no atslēgvārdu (keywords) rīkiem un vienkārši ir jāskatās to meklējumu skaits. Viens no labākajiem rīkiem ir Wordtracker. Vēl var izmantot tādus servisus kā GoodKeywords, DigitalPoint. Es pats vienmēr izmantoju Google AdWords tūli, kā arī dažos gadījumos WebCEO programmā iestrādāto rīku.

Darbs ir vienkāršs, bet ļoti laikietilpīgs – ir jāpēta, cik daudz meklējumu mēnesī/dienā tiek veikti konkrētiem atslēgvārdiem. Protams, jo vairāk  šo meklējumu, jo labāk. Arī saistītos atslēgvārdus nedrīkst aizmirst. Teiksim, insurance ir galvenais atslēgvārds, bet travel insurance – saistītais.

Pēc atslēgvārdu un saistīto atslēgvārdu izpētes ir jādodas uz Google meklētāju un jāievada šie atslēgvārdi, lai uzzinātu, kāda tiem ir konkurence. Ievadot atslēgvārdu insurance, parādās Results – 476.000.000, kas nozīmē, ka šim atslēgvārdam ir ļoti, ļoti liela konkurence. Ir arī atslēgvārdi, kuru konkurence ir vēl lielāka. Tās ir industrijas, tirgi, kuros ir liela nauda, taču ir grūti nokļūt meklētāju augšējās lapās. Arī AdWords kampaņas šādos tirgos būs ļoti dārgas, jo cena par vienu klikšķi ir augsta.

Nišas tirgi tiek mērīti aptuveni sekojoši (pastāv gan dažādas versijas):

Konkurence zem 500.000 – laba niša

Konkurence zem 100.000 – ļoti laba niša

Konkurence zem 50.000 – Tu vari kļūt par nišas karali

Parasti starp Affiliate marketing speciālistiem ir diskusijas, kas ir labāk – “ielīst” kādā konkrēta produkta vai pakalpojuma  nišā, kurā ir maza konkurence vai tomēr darboties sfērā, kurā ir liela konkurence.

Pirmajā gadījumā, kad konkurence ir maza, ir vieglāk nokļūt meklētāju (Google, Yahoo) TOP pozīcijās, līdz ar to ir relatīvi  vieglāk gūt peļņu, lai arī meklējumu skaits šiem produktiem vai pakalpojumiem meklētājos būs mazāks.

Otrajā gadījumā, kad ir liela konkurence, tad ir daudz grūtāk nokļūt meklētāju TOP pozīcijās un iespējams pat, ka tas vispār neizdosies dēļ milzīgās konkurences, taču tur parādās papildus iespējas. Tā kā šīs sfēras ir ļoti populāras, ir arī liels skaits ar atslēgvārdu variācijām – to ir vairāk un ir iespējas izmantot tādus atslēgvārdus, ko citi izmanto mazāk.

Kas ir labāks ceļš? Nav viennozīmīgas atbildes – ir savi plusi gan nišas tirgiem, gan arī lielajiem tirgiem. Tas vairāk jāvērtē no savām iespējām un potenciāla darboties attiecīgajos tirgos. Es, piemēram, dodu priekšroku agresīviem tirgiem, kuros ir liela konkurence, jo sekoju devīzei – “jādarbojas tur, kur ir liela nauda”. Jo lielāka nauda, jo lielāks potenciāls.

Noskaties arī video par atslēgvārdu izpēti (keyword research)

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



11 komentāri rakstam “Affiliate marketing – atslēgvārdu izpēte (keyword research)”

  1. KristapsB saka:

    Parasti keyword konkurenci izpētu ar šiem tūļiem : http://www.justsearching.co.uk/tools/keyword-competition/

    Ja TOP10 ir “ņemams”, tad tik aiziet :)

    Lapu cenšos bāzēt uz 3 galvenajiem keywordiem, tālāk jau piesaistot klāt citus vārdus un frāzes, veidojot LongTail keywords. Vispār ar viena vārda keyword ir nenormāli grūti kaut ko panākt plašā tirgū. Viss balstās uz frāzēm, kur konkurence mazaka. Populāri ir tādi “How to” vai “Where to” utt. Var tajā pašā Wordā uztaisīt tādu kā keyword hierarhiju, kur pierakstīt ik pa laikam savu pozīciju meklētājos, cik apmeklētāji atnākuši utt, lai redz pie kā vēl jāpiestrādā.

    Citreiz cilvēki sākt nākt uz lapu ar keywordiem, kurus speciāli nemaz neesmu lietojis, tādēļ, ja tie ir “pa tēmu”, tad ir vērts papētīt tuvāk :)

  2. KristapsB saka:

    Par tiem How to, Where to bija domāts ka tos liek priekšā galvenajiem keywordiem ;)

  3. Aigars saka:

    Jā, tie tūļi ir diezgan daudz..

  4. Kristaps saka:

    Tikai nevajag aizmirst vienu lietu:

    Jāpaskatās, kas ir 1. vietā iekš Googles. Esmu uzrāvies uz nišu kur konkurence ir 30.000, bet pirmā mājaslapa ir ar Page Rank 7 – normāls briesmonis, un otrajā vietā ir Wikipedia – ari normāls monstrs, reāli izkonkurēt 8 gadus vecu domeinu ar Page Rank 7 ir gluži neiespējami. Tākā 90% traffics aizplūst uz šīm 2 mājaslapām, tad man paliek pāri tikai atbirumi, ja tādi ir.

  5. Aigars saka:

    precizējums vietā, Kristap!

  6. Sandis saka:

    Toolis varbūt nav slikts, bet backlinkus rāda mazliet neakurāti.

  7. doctors saka:

    Es izvēlējos keiwordu kuru mēnesī sercho apmēram 10k un vēl daži līdzīgi blakus keiwordi kurus varētu pievākt klāt atiecīgajam, google skatos results ir 3,000,000, bet pirmajās vietās ir tādas lapas ar 1,2,3,4 PR un pat dažas nav par tēmu un neredzu nevienu no monstra lapām :)… Man ir iespēja to keiwordu registrēt kā domainu, tad sanāk ka es varu tikt pirmajās lapas ja ne pat pirmajā ? 10k tas jau ir normāls searchs vai arī nav ?
    Izmantoju adwords.google.com tuuli …

  8. Aigars saka:

    doctors, ja viss ir pareizi un nekur neesi kļūdījies, tad jā, sanāk ļoti laba niša. 10k meklējumi mēnesī ir labs skaitlis. Ja Tu nokļūsti pirmajā vietā, tad jau Tev sanāk vairak nekā 5k apmeklējumi mēnesī tikai no šī viena atslēgvārda.

    Aiziet! ;)

  9. Seolinks.lv saka:

    […] Pirms tam gam ir jāveic atslēgvārdu izpēti, par ko blogā jau runājām. […]

  10. […] nišas analīze – izpētiet atslēgvārdus. Laba niša būs tā, kuras galvenais atslēgvārds tiks meklēts vismaz 200 reizes mēnesī, bet […]

Ieraksti komentāru