Affiliate Mārketiera Domāšana [2/20]

Turpinam affiliate mārketinga īso kursu. Arī šoreiz vairāk teorētisks raksts, taču tajā tiek skarti vitāli svarīgi jautājumi. Ar šiem domāšanas pamatprincipiem “uz Tu” ir ikviens veiksmīgs affiliate mārketieris. Tāpēc es pat teiktu, ka šis raksts ir viens no svarīgākajiem visā rakstu sērijā. Sākam.

Mērķis – peļņa

Grozi kā gribi, affiliate mārketings ir bizness. Var vilkt paralēles ar aģentūru darbu. Tikai šajā gadījumā Tu viens pats esi aģentūra un dari visu, lai pēc iespējas kvalitatīvāk virzītu konkrētu produktu vai pakalpojumu. Jo kvalitatīvāk to darīsi, jo lielāka peļņa.

Viss affiliate mārketings balstās uz savstarpējā labuma guvumu – gan uzņēmējs, gan partneris no sadarbības plāno iegūt peļņu.

Tas nozīmē, ka affiliate mārketingā jāieiet ar mērķi gūt peļņu. Jā, sākumposmā papildus spēcīgs motivators var būt arī interneta mārketinga “lietiņu” apgūšana. Katrā ziņā Tev ir jāuzstāda mērķis – cik daudz Tu gribi nopelnīt!

Augsti mērķi

Affiliate mārketings ir tik dinamiska lieta, ka, ja Tu tajā esi iekšā “līdz ausīm”, vienā mirklī Tev var vairāk vai mazāk sākt sanākt pilnīgi viss, ko Tu dari, pie kā pieķeries. Tas arī nozīmē, ka paveras ļoti liels potenciāls, kas savukārt liek Tev uzstādīt augstus mērķus. Augstākus nekā Tu šobrīd iedomājies.

Tātad, ja Tu zini, ka Tu vari pārlēkt 2m augstumā novietotu latiņu, tad tas nevar būt Tavs mērķis, Tavam mērķim ir jābūt 2.20m.

Centies skatīties uz lietām globāli

Ļoti svarīgi ir vērot visu, kas notiek apkārt un attiecīgi uz to reaģēt. Jo, tāpat kā biznesā, arī affiliate mārketingā ir vajadzīgs “ņuhs” vai “juška”. Tev ir jāprot novērtēt konkrētās nozares, kurā vēlies darboties, nākotnes potenciāls, Tev ir jāsaprot, cik daudz kurā nišā Tu vari ieguldīt un ko Tu no tā vari saņemt atpakaļ.

Tev ir jāsaprot, ka visas olas vienā grozā turēt ir bīstami. Tas nozīmē, ka affiliate mārketinga aktivitātes ir jāpaplašina vairākās nišās, vislabāk divās vai trijās. Pēc tam, kad būsi tik spēcīgs, ka varēsi atļauties ārpakalpojumus, tad arī vēl vairākās nišās.

Plāno darbības, laiku

Visu, ko Tu dari, plāno, tad Tu varēsi novērtēt, cik daudz resursu (galvenokārt, laika) Tev ir atlicis citiem, jauniem projektiem un izaicinājumiem. Tajā pašā laikā Tavam plānam jābūt elastīgam, ar iespēju veikt tajā korekcijas, ko liek darīt laika gaitā piedzīvotās izmaiņas tirgus vai privātajā situācijā.

Tomēr neaizmirsti – turies pie tā, kas Tev šobrīd nes lielāko peļņu! Ja Tev jaunām lietām, kurām pēc plāna it kā vajadzētu pietikt laika, tā nepietiek, tad priekšroku dod šobrīd peļņu nesošajam projektam nevis jaunai idejai. Tajā pašā laikā Tev jāspēj novērtēt potenciāls. Varbūt šodien šis projekts Tev arī nes peļņu, bet iespējams, ka rīt vairs nenesīs, bet jaunais projekts gan rīt būs tieši laikā!

Viss, ko es daru, man nesīs atdevi

Par labu affiliate mārketieri Tu varēsi sevi saukt tad, kad Tev būs šī sajūta – “jebkas, ko es daru, man nes atdevi”. Plānoto vai nedaudz vairāk/mazāk par plānoto atdevi, nav tik svarīgi, cik svarīgi ir tas, ka “viss notiek”.

Ja atdevi nesaņem, tad Tev vēl ir jāattīstās. Un nevar būt atrunas “tirgus nepieņēma manu piedāvājumu” vai “nebiju paredzējis, ka tajā nišā būs tik liela konkurence”. Tev tas viss un daudz kas cits jau jāredz un jāparedz pirms projekta uzsākšanas. Ja redzi problēmas, tad neej tajā nišā, nemēģini lauzt tirgus situāciju.

Izvēlies tikai tādas nišas, kas Tevi interesē

Nemeklē “naudīgās” nišas. Visas nišas, kurās ir kaut vismazākais pieprasījums, ir “naudīgas”. Viss ir atkarīgs no piedāvājuma, t.i. no Tevis un Tavas darbības. Ar vienlīdz labu piedāvājumu Tu nosmelsi savu peļņas daļu gan lielas konkurences nišās, gan mazas. Iespējams, ka mazas konkurences nišās pat vairāk, jo tur ir mazāk konkurentu.

Tieši tāpēc par galveno nišas izvēles kritēriju nosaki tikai un vienīgi savu interesi. Cik Tev šī konkrētā niša, kurā vēlies darboties, ir interesanta. Vai Tev pavisam drīz tā neapniks? Vai Tu esi eksperts šajā nišā? Ja neesi, tad vai Tev ir cilvēks, kas ir eksperts un var darboties kopā ar Tevi?

Ja Tu esi dārznieks, tad diez vai Tev būs interesanti atrasties starp santehniķiem…

Vienlaicīgi nestartē vairāk nekā 3-5 nišās

Pilnīgi noteikti affiliate mārketiera-iesācēja viens no zelta likumiem ir “mēģini attīstīt vienu nišu nevis lekt no vienas otrā”. Katrs jauns projekts sākas no nulles un Tev nav atbalsta punkta. Tev arī ir nepieciešams laiks, lai iešūpotos.

Tā vietā attīsti vienu projektu, tad sāc strādāt ar šīs nišas saistīto produktu. Tam ir vairākas priekšrocības, no kurām galvenās ir:

  • Tev jau ir auditorija, kurai piedāvāt jauno produktu
  • Tev jau ir web resurss, kuru var sasaistīt ar jauno

Vēlāk, kad būsi uzaudzējis muskuļus, startē kaut vai 10 nišās. Tu varēsi “outsorsēt” darbus, Tu varēsi izveidot savu affiliate komandu.

Tev ir jāzina viss

Ja vēlies kļut veiksmīgs affiliate darbonis, Tev ir jāzina viss. Gan e-pasta mārketinga, gan SEO, gan PPC mārketinga, gan sociālo tīklu mārketinga (blogi, soc. saites, video, mikroblogi, soc. platformas utt.) iespējas. Visticamāk, Tev sākumā arī pašam ir jāzina, kā izveidot mājas lapu, nu vismaz WordPress blogu.

Nesatraucies, skaties uz šo no otras puses – Tu iegūsi neatsveramu pieredzi, ko pēc tam varēsi izmantot savā dzīvē vēl plašāk, ne tikai affiliate mārketinga ietvaros.

Galvenais, Tev ir jābūt gatavam to visu apgūt!

Uzmanies no informācijas pārpilnības

Tajā pašā laikā Tev nav jāizlasa pilnīgi visas grāmatas. Tev nav jāpērk visi online kursi, Tev nav jāpierakstās visās interneta mārketinga TOP “spečuku” meillistēs. Protams, ja vien Tev nav mērķis katru dienu pavadīt tikai lasot… un neko nedarot.

Ja Tu vēlies pelnīt ar affiliate mārketingu, tad Tev būs ierobežots laiks no darba brīvajā laikā, ko izmantot informācijas apstrādei.

Es pats savā laikā atrakstījos no lielākās daļas meilu listēm, atstājot tikai 5-6 manuprāt izcilākos speciālistus, kas informē mani par visiem jaunumiem un izmaiņām industrijā.

Atceries – daudz zinot, Tu vēl veiksmīgāks nekļūsi! Spēks slēpjas darbībā! Ar darbību var kompensēt pat zināšanu trūkumu, tici man, tā tas ir.

Tev nav guru, Tev pašam jābūt guru!

Akli netici visam, ko Tev “iebaro” Tavs mīļākais blogs vai speciālists. Arī viņš ir cilvēks, bet visi cilvēki kļūdas. Turies pie fundamentālām lietām, bet sīkumus un nianses “pieaudzē” pats no savas pieredzes.

Ja kāds saka, ka kaut kāds jaunums, piemēram, SEO industrijā nestrādā vai strādā labāk, tad netici tam tik ilgi, kamēr pats par to savos projektos neesi pārliecinājies. Tavi projekti ir arī izmēģinājumu lauki, kuros Tu vari pārliecināties par kādas lietas dzīvotspēju, kurā Tu vari iegūt savu pārliecību.

Vienvārdsakot, Tev nav pārlieku jārespektē vai jāklausa neviens guru! Tu pats, jo tālāk, jo lielāks guru kļūsi.

Affiliate mārketieris nepārdod, viņš pārliecina!

Šo es atstāju pašās beigās, lai to pamanītu. Atceries uz mūžu mūžiem – affiliate mārketingā Tu nepārdod, bet gan pārliecini!

Pārdod produkta vai pakalpojumu īpašnieks. Ja viņš nemāk pārdot, tad Tu to nevari ietekmēt, meklē kādu, kas prot pārdot. Šis kāds arī gaida Tavu palīdzību, tāpēc netērē laiku niekiem!

Nākošreiz par affiliate mārketinga veidiem, tipiem.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



4 komentāri rakstam “Affiliate Mārketiera Domāšana [2/20]”

  1. Ronijs saka:

    ….atstājot tikai 5-6 manuprāt izcilākos speciālistus, kas informē mani par visiem jaunumiem un izmaiņām industrijā.

    varbut padalisies , kuri ie ir? :)

    Viens no top noteikti ir Stomper :)

  2. Aigars saka:

    jā, sekoju, ko saka Stompernet, arī Seomoz

    vēl Howie Schwartz starp dažādiem dīvaniem atklājumiem laiku pa laikam baigi labās fīčas (it sevišķi par Google) sameklē, ir interesanti.

    Patīk Frank Kern dzīves uztvere, bet pēdējā laikā viņš mani tracina

    Vēl – Matt un Brad Callen, nedaudz Jeff Johnson.

    Sākumā “manā kontā” bija ārprātīgi daudz veču:

    Ken Evoy, Allan Gardyne, Derek Gehl, Perry Marshall, Rich Schefren, Dan Kennedy, John Reese, Joe Vitale, Michel Fortin, Seth Godin, Jim Edwards, Yanik Silver, Armand Morin, John Carlton, Alex Mandossian, Jimmy D Brown, Paul Colligan, Jeff Mulligan, Mark Ling, Robert Kiyosaki, Bob Proctor, Ted Nicholas, Jay Abraham, Willie Crawford.

    No visiem esmu kaut ko paņēmis, bet no visiem ar laiku esmu atrakstījies. Domāju, ka šodien, ja es sāktu, šis saraksts būtu citādāks, daudzus es nopietni neuztvertu, būtu arī jaunas sejas.

  3. Jānis.Sky saka:

    Jā, informācijas pārpilnība tiešām ir tepat blakus. Katru dienu.

    Brīžiem šķiet – nu kā tad es tā, neizlasīšu tik svarīgu rakstu, tur taču tik nozīmīgas lietas, visticamāk, ir aprakstītas.

    Ļoti iespējams, ka tā tas arī ir, bet… jāatceras, ka varbūt Tu savai izaugsmei iegūsi daudz vairāk, ja to laiku pavadīsi darbojoties. :)

    Protams, ja Tev ir sajūta, ka neko daudz par tām lietām nezini, tad jā – no sākuma izziņa var būt svarīgāka par darbošanos, bet, ja Tu jūti, ka vari – tad vari pamēģināt, piemēram, kādu nedēļu paņemt informācijas uzņemšanas brīvdienas un novērtēt, vai Jūties ko zaudējis vai nē. :)

  4. Normix saka:

    nu ko es varu teikt, tikai to ka raksts ir labs. Ja kāds vēlas iesaistīties jaunās affliate programmās ieskatieties http://www.nopelni.ucoz.lv
    varbūt ieinteresēs kāda no affiliate programmām ko es piedāvāju.

Ieraksti komentāru