6 SEO Pamatvērtības

Par seo runājot, parasti ļoti daudzas darbības tiek sauktas kā “ļoti svarīgas”, bet patiesībā ir tikai 6 lietas, kurām ir jāpievērš nopietna uzmanība. Un, ja Tu zini tikai šīs 6 pamatvērtības un neko vairāk, Tev ir visas iespējas izmantot brīnišķīgo iespēju saņemt no Google meklētāja bezmaksas mērķauditorijas plūsmu uz savu resursu.

1. Atslēgvārdu izpēte

Jo dziļāku nišu Tavs web resurss pārstāv, jo nopietnāk jāpievēršas atslēgvārdu izpētei. No izpētes būs atkarīga visas turpmākās optimizācijas veiksmes vai neveiksmes. Ideāla gadījumā izpēti vislabāk ir veikt ar Google Adwords kampaņas palīdzību, pirms tam saistītos un dziļākos atslēgvārdus sameklējot kādā no atslēgvārdu izpētes rīkiem, piemēram, Google Keyword Tool.

2. Title

SEO laika gaitā ir ietekmējušas dažādas fundamentālas izmaiņas un nelielas algoritma korekcijas, taču vairākas lietas ir palikušas nemainīgas un viena no tādām ir title tegs. Title tegs gan spēcīgi ietekmē lapas atbilstību meklējamai vārdam, frāzei, gan arī ir īpaši svarīgs moments brīdī, kad apmeklētājam jāklikšķina uz sameklētiem rezultātiem. Meklētāja 3.pozīcijā esoša mājas lapa ar veiksmīgu title tegu var izkonkurēt 1.pozīcijā esošo resursu, kura title tegs ir neveiksmīgs vai vispār nav izveidots.

3. Description

Līdzīgi ir ar description tegu. Atšķirībā no title tega, description neietekmē lapas pozīciju meklēšanas rezultātos, taču ietekmē apmeklētāja izvēli, kurš vadās ne tikai pēc title, bet arī pēc lapas apraksta. Šajās divās rindās ir jāspēj piesaistīt apmeklētāja uzmanību, pastāstīt par lapas saturu un izteikt aicinājumu rīkoties.

4. Saturs

Visos laikos viens no svarīgākajiem SEO stūrakmeņiem ir un paliek saturs. Katra jauna lapa saņem nelielu Google PR devu (atceramies, ka PR veido lapas nevis saites!) un jo vairāk lapu ir resursam, jo spēcīgāks tas kļūst no SEO viedokļa. Pati svarīgākā iekšējās optimizācijas (kā arī SEO kopumā) darbība ir arvien jauna un jauna satura radīšana.

5. Saites

Ja runājam par ārējo optimizāciju, tad galvenokārt runājam par saitēm. Taču ļoti nozīmīgs faktors ir arī saišu struktūra pašā lapā. No mazāk svarīgākām lapām veidojam saites uz svarīgām lapām. No ārējiem resursiem veidojam saites uz dažādām lapām nevis tikai uz galveno. Šodien ir ļoti daudz iespēju ģenerēt automātiskas saites (sociālie tīkli, dažādi RSS servisi utt.) un nav jāgaida citu resursu īpašnieku saites. Pēdējā laika eksperimenti pierāda, ka labu atdevi sniedz arī saites bez anchor teksta no resursiem ar nofollow atribūtu.

6. Saites enkura teksts (anchor text)

“Plika” saite ir laba lieta, bet tā ir nesalīdzināmi vērtīgāka kopā ar enkura tekstu. Jāņem vērā, ka meklētāji ņem vērā ne tikai saites enkura tekstu, bet arī saturu, kas ir saites tuvumā. Tātad spēcīgākās būs saites no Tava resursa tematikai pēc iespējas atbilstošāka cita resursa.

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



8 komentāri rakstam “6 SEO Pamatvērtības”

  1. Ronijs saka:

    “Ideāla gadījumā izpēti vislabāk ir veikt ar Google Adwords kampaņas palīdzību”

    Kads nevar pateikt kadu textu rakstit reklaamaa, lai cilveks tochna negribetu uzspiest uz manas reklaamas? Nu tas taa lai experiments nesistu pa kabatu :D

  2. Egils saka:

    Būs grūti ar tādu reklāmu (ja zems CTR).
    Tas tikai tādā gadījumā, ja eksperiments notiek 1/2 dienu – pēc tam Google pieprasīs 1, 5 vai pat 10 usd par klikšķi, kas nav izdevīgi, ja pat dažreiz uzspiež.
    ;)

    Te ir jāsaprot, ka laiks ir nauda, un ar Adwords tā iztērētā nauda atpelnās, jo daudz mazāk laika ieguldīts izpētē un precīzāki rezultāti iegūti, nekā izmantojot n-tos tūļus.

  3. Maris saka:

    Kā šodien ir ar Meta Keywordiem? Vieni saka, ka google reitingam tie bija svarīgi, tad nebija un atkal ir. Citi saka, ka nav šodien svarīgi. Un Tu, Aigar, arī neesi par viņiem minējis.

  4. Aigars saka:

    nav svarīgi Meta Keywords vairs ;) trīs galvenos visi vēl automātiski ieraksta, bet nekādu ietekmi tas neatstāj

  5. Roberts saka:

    Interesants raksts, kautgan ir kur piesieties. Bet nesaprotu kautko- šis ir SEO blogs, kāpēc, tad komentāri nav Do-Follow? :D

  6. Aigars saka:

    Robert, interesanti, kur Tu piesietos?

  7. Daiga saka:

    Neesmu programmētājs, tādēļ varbūt pajautāšu ko muļķīgu.
    Vai Google var nočiko, ka teksts pirmajā lapā, kas iekļauj atslēgvārdus ir apmeklētājam neredzams (t.i. sakrīt fonta un fona krāsa) un līdz ar to samazina PR?

  8. 08 saka:

    Var un visticamāk būs bans nevis mazāks PR :)!

Ieraksti komentāru