5 Gada Notikumi Latvijas Interneta Mārketingā

Tradicionāli gada beigas ir īstais laiks, kad salikt pa plauktiņiem visu, kas noticis aizgājušajā gadā un arī sākt lūkoties nākamā gada virzienā. Šodien TOP 5 notikumi Latvijas interneta mārketingā 2009.gadā.

Arī nelielā WebMarketing.lv komanda atcerējās pagājušā gada notikumus un te, lūk, mūsu subjektīvie viedokļi. Es kā idejas autors savu izvēli arī nedaudz pakomentēju. Jāsaka, ka tikai vienā jautājumā mūsu viedokļi sakrita pilnībā un tā ir vieta Nr.1!

Lattelecom Affiliate Programma!

Un tagad par visu pēc kārtas:

Aigars Aigara versija

1. Lattelecom “iedarbina” partneru jeb affiliate mārketingu

ltcaff

Nešaubīgi aizvadītā gada notikums Nr.1 ir kompānijas Lattelecom realizētā afiliate programma. Vēl joprojām liekas jocīgi, ka to pirmais tā pa īstam kvalitatīvi Latvijā ir paveicis tieši Lattelecom. Zinot, cik konservatīvas ir vadības šādos lielos uzņēmumos, daudz reālāk tas tika gaidīts no kāda vidēji liela uzņēmuma. Te gan ir laikam jāpateicas tieši Mārtiņam Kažemakam (affiliate programmas menedžeris), kurš šajā lietā ir ielicies par visiem 199%.

Nezinu, kā affiliate programmas darbību ir izvērtējusi Lattelecom vadība, taču vienu varu apgalvot – Latvijā affiliate mārketings ir ienācis neatgriezeniski un nākamajā gadā tikai loģiski būtu sagaidīt vairākus jaunumus šajā industrijā.

Lattelecom affiliate programmas divus galvenos apakšnotikumus nosaukšu viena partnera sasniegto četru ciparu ienākumus mēnesī un absolūta Lattelecom tēmas dominance Google meklētājā (gan apmaksātājos, gan organiskajos rezultātos, par ko vēl kādreiz parunāsim) pēc visiem populārākajiem atbilstošiem atslēgvārdiem.

2. Sociālie tīkli uzņem apgriezienus

twitter - facebook

Sākumā domāju, ka otrā vietā būs Twitter panākumi, taču kaut kas līdzīgs (pat ja ne vairāk) notiek arī ar Facebook sociālo tīklu, tāpēc lietderīgāk ir abus notikumus apvienot vienā.

Lai arī uzskatu, ka sociālie tīkli ir pārvērtēts interneta mārketinga koncepts, taču tā attīstību ignorēt būtu vienkārši muļķīgi. Tā saucamā mass market pārstāvjiem tā pat ir viena no labākajām vidēm, ar kuras palīdzību nostiprināt savu zīmolu, veidot komunikāciju ar klientiem, veikt “pārdošanas”. Piemēram, mediju, izklaides industrijas, pārtikas, komunikāciju un tamlīdzīgu jomu pārstāvjiem.

3. Tele2 Meteorīts

www.tele2.lv

tele2.lv

Var protams vērtēt šo kampaņu vairāk kā offline, taču dēļ milzīgā trokšņa tieši internetā es to nosauktu arī par interneta mārketinga kampaņu. Kā nekā pirmais video tika ievietots Youtube kanālā…

Pieļauju, ka ļoti daudzi šo kampaņu vērtētu kā gada notikumu interneta mārketingā Nr.1, taču jāatzīst arī, ka ne aģentūra, ne pati kompānija tā īsti līdz galam nekontrolēja visu, kas notika par un ap šo akciju. Gluži vienkārši nebija paredzēts rīcības plāns B tādai reakcijai, kādu izrādīja sabiedrība. Vienkārši “tā sanāca”…

Taču šis notikums atstās ietekmi uz viral kampaņām nākotnē, tas ir viennozīmīgi. Jo lai arī kā tur nebūtu, bet viļņi vietējā dīķī tika sacelti pamatīgi.

4. Google Adsense oficiāli latviešu valodā

google adsense

Beidzot tas ir noticis, Google AdSense reklāmas sistēma ienāk Latvijā pavisam oficiāli. Ja līdz šim nācās Google apmānīt, lai varētu savā web resursā ievietot AdSense reklāmas latviešu valodā, tad tagad pilnīgi oficiāli Latvija ir iekļauta to valstu sarakstā, ko Google atbalsta.

No vienas puses visi jau saprot, ka nekas īpašs nav mainījies, taču no otras puses parādās neoficiālas ziņas, ka AdSense tirgus daļa Latvijā jau ir palielinājusies. Tiesa gan attīstās visa interneta vide, mārketings un tas varētu notikt uz tā rēķina.

Jebkurā gadījumā liels prieks, ka monstrs Google tuvojas Latvijai. Te var arī atcerēties Googles darbinieku viesošanos Latvijā Best Marketing rīkotajā konferencē.

5. Latvijā spams kļūst legāls

spams

Starp maniem TOP 5 notikumiem ir arī viens negatīvs, taču ļoti nozīmīgs fakts, kas kropļo interneta mārketingu, precīzāk, e-pasta mārketingu.

Visā pasaulē spams tiek aktīvi apkarots, Latvijā – atbalstīts. Tas, kas tagad notiek mūsu e-pasta kastītēs, pēc valsts domām, ir uzņēmējdarbības atbalstīšana… Neiedziļinoties visos pieņemtā likuma grozījumos un detaļās, ir skaidrs, ka uzņēmums tagad var nosūtīt nelūgtu e-pasta ziņojumu ikvienam no mums, par to nesaņemot nekādu sodu.

sandis Sanda versija

  1. Lattelecom affiliate programma viennozīmīgi
  2. WebMarketing.lv portāls
  3. Google AdSense oficiāli latviski
  4. SEO attīstība (dažādi jauni projekti, aģentūras, kompānijas sniedz pakalpojumus, runā par SEO)
  5. PPC mārketinga straujā attīstība (kas joprojām turpinās)

Egils Egila versija

  1. Lattelecom ieviestā partnerprogramma
  2. Sociālo mediju attīstība
  3. SPAMS. Pavisam ierasta situācija – kompānija piedāvā 500 000 adresātiem nosūtīt e-pasta ziņojumu par ~100Ls (var pat par 40Ls)…
  4. Šogad dzima WebMarketing.lv. Iespēja iegūt daudz jaunu kontaktu un viedokļu
  5. Tradicionālo mediju zaudējumi un Interneta ieguvums uz kopējā fona (beidzot uzņēmumi sākuši saprast baneru neefektivitāti)

Un kāds ir Tavs TOP? Ieraksti komentārā!

Aigars - pēdējie 5 raksti

Line Break

Autors: Aigars (210 Raksti)

Mans lauciņš ir affiliate mārketings/partermārketings. No tā izriet, ka labi orientējos dažādos interneta mārketinga jautājumos.



10 komentāri rakstam “5 Gada Notikumi Latvijas Interneta Mārketingā”

  1. [...] This post was mentioned on Twitter by WebMarketing.lv, Artis Cicens. Artis Cicens said: 5 Gada Notikumi Latvijas Interneta Mārketingā http://lasi.lv/0mckw RT@webmarketing_lv [...]

  2. Guigo saka:

    1. Lattelecom affiliate programma
    2. PPC mārketinga attīstība
    3. Google AdSense visur un pie visiem

  3. Ronijs saka:

    A vaitad spams pirmstam bija aizliegts? Liekas vispar nebija nekadu likumu par to? Nu ko, jaasaak kraat eepasti :D :D :D

  4. Rauhbautz saka:

    Es domaju svarigs notikums, ne tikai Latvijas meroga, ir Adwords strauja “attieksmes” maina pret affiliate marketing kontiem.

    PS. Aigar, butu baigi forsi, ja varetu sanemt zinas par jauniem kommentariem uz e-pastu ;)

  5. Aigars saka:

    Rauhbautz, Google attieksme ir krasi mainījusies tieši pret nekvalitatīviem, 1-2 lapu aff projektiem, par to jau mēs te kaut kad nesen runājām. Jā, starptautiskā līmenī es to arī liktu topā, plus vēl arī izmaiņas kā tādas saistībā ar testemonials un affiliate linku norādīšanas prasībām iekš ASV no FTC puses, kas arī daudz ko maina affiliate mārketingā.

    Taču vēl joprojām, ja Google no AdWords kampaņas landing page var tā paša domēna ietvaros aizrakties līdz kvalitatīvam saturam (10-20 lpp.), tas nekaitē affiliate mārketierim. Un vēl iesaku affiliate linku ievietot redirektā, tas tā drošības pēc ;)

    un paldies par ieteikumu, ņemšu vērā, paskatīsim, kā to var realizēt.

  6. Agris saka:

    Pie Lattelecom varēja piemest, ka daudziem vispār radās beidzot kaut kāda sajēga, kas ir affiliate mārketings…
    P.S. Par komentāriem būtu vismaz labi, ka palielinātu pēdējo komentāru skaitu, jo bieži tik paskatos, ko cilvēki raksta, bet tagad jauns raksts, 4 komentāri un topsy.com un jau vairs nevar zināt, vai nav kāda svaiga diskusija :roll:

  7. Aigars saka:

    Agri, domā komentāru RSS plūsmā? oki, izdarīšu ;) nē, ko es te…, Tu laikam domā sānu malā?

  8. Rauhbautz saka:

    Aigar, re, prieks WP plugin – “Subscribe to Comments”

  9. Mārtiņš saka:

    LoL
    kur jāierodas pēc balvas? :P
    par vadību patiesībā ir tā ka lattelecomā tā ir ļoti komercorientēta un pēc labākajiem skandināvu paraugiem veidota, tapēc diezgan elastīga jaunām tendencēm, vajag tikai pierādīt biznesa ieguvumu ciparos un tā lieta aiziet. Tapēc ar soc medijiem pagaidām īpaši neaizraujamies, bet arī neignorējam tā teikt, redzot kā ignorēšana izvēršas pasaules praksē. Arī Latvijā ir jau savi upuri.
    Sākām ar pamatiem google organic un cpc liekot baneru vietā, šogad affiliate, tālāk sekos lielāks uzsvars uz pārējiem IM pamatvirzieniem

  10. Buffy saka:

    Ana B. comentou em 11 de junho de 2010 às 14:42. Mari Rossi,Ah, mas sua voz ñ é feia ñ, sô! Pode ficar traMauilq!nuito bom ver momentos de descontração de vcs!!bjos

Ieraksti komentāru